تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 16:44

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس؛

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق چای/ لزوم هدایت چای به بازار بورس

فرخی میکال با بیان اینکه برای حمایت از چایکاران ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق چای اختصاص یافت گفت: با رفتن چای به سمت بازار بورس، قیمت این محصول استراتژیک واقعی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ابریشم پرس ، رسول فرخی  اظهار داشت: چای محصول استراتژیک گیلان و بخشی از مازندران است و بخش عظیمی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل نیز تک محصولی هستند و به تولید برگ سبز چای مشغولند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس از پیگیری‌های مستمر خود برای بهبود وضعیت صنعت چای و حمایت از چایکاران شمال سخن گفت و اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم در حوزه قیمت تضمینی برگ سبز چای ۱۰۰ میلیارد تومان به بودجه اضافه شد.

فرخی میکال تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق چای را از دیگر نتایج این پیگیری‌های اعلام کرد و با بیان اینکه با استفاده از منابع این صندوق به چایکاران برای کاشت، داشت و برداشت تسهیلات پرداخت می‌شود افزود: روند فعلی در حوزه حمایت از صنعت چای روندی رو به جلو است و تلاش میکنیم حداکثر حمایت از کشاورزان به عمل آید.

عضو مجمع نمایندگان گیلان هدایت صنعت چای کشور به سمت بورس را یکی از اهداف و راهبردهایی که به جد توسط وی دنبال می‌شود ذکر کرد و یادآور شد: با رفتن چای به سمت بازار بورس قیمت این محصول دیگر در اختیار افراد معدودی نخواهد بود و قیمتش واقعی می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ایجاد انگیزه و رغبت در بین کشاورزان چایکار برای ادامه تولید را از دیگر آثار هدایت محصول استراتژیک چای به سمت بازار بورس خواند و اذعان کرد: بدون شک با تحقق این اقدامات و استمرار حمایت‌ها، صنعت چای کشور روزهای بهتری را در پیش رو خواهد داشت.

وی بهزراعی باغات چای را هدف دیگری که به جد دنبال می‌شود ذکر نمود و با بیان اینکه برای حمایت از صنعت چای همه باید همکاری کنند افزود: وقتی در صدا و سیما چای خارجی تبلیغ می‌شود نمی‌توان انتظار داشت چای داخلی رونق پیدا کند و به همین علت بود که از رئیس جمهور درخواست کردم تا با یک بخشنامه از چای داخلی استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس ضمن تاکید بر پیاده‌سازی راهکارهایی برای تغییر ذائقه مردم به سمت چای ایرانی خاطرنشان کرد: باید تسهیلات بلاعوض در اختیار کشاورزان چایکار قرار دهیم تا با انجام فرآیندهای کاشت، داشت و برداشت، محصول باکیفیتی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

ارسال در واتس آپ
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.