کد خبر : 3083
تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401 - 21:57

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان جایگاه ارزشمندی در میان نمایشگران تئاتر خیابانی ایران به دست آورده است

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در استانه برگزاری یازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در حالی گام به دهه دوم برگزاری خود می گذرد که جایگاه ارزشمند در میان هنرمندان و نمایشگران تئاتر خیابانی ایران و شهروندان هنردوست لاهیجان به دست آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ابریشم پرس ، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در استانه برگزاری یازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره گفت: :انسان موجودی اجتماعی است و تکامل او در تعامل با جامعه شکل می گیرد . جامعه به عنوان محل تضارب آرا ، افکار و رویکردهای رفتاری مردم از مهم‌ترین بسترهای شکل‌گیری فرهنگ عمومی است . هنرها در زمان های مختلف کوشیده‌اند سهمی در ارتقای سلامت زندگی جمعی و روابط اجتماعی داشته باشند . در این میان تئاتر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرها همواره جایگاه ویژه و ارزنده‌ای در این ساحت داشته است و به جهت قابلیت هایش همیشه مد نظر صاحب نظران علوم اجتماعی برای معرفی و رفع ناهنجاری ها و کاستی های زندگی شهری بوده است.
وی افزود: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در حالی گام به دهه دوم برگزاری خود می گذرد که جایگاه ارزشمند در میان هنرمندان و نمایشگران تئاتر خیابانی ایران و شهروندان هنردوست لاهیجان به دست آورده است بی‌گمان حفظ و ارتقاء این جایگاه و توسعه حوزه تاثیر و عملکرد این رویداد مستلزم همراهی و یاری بیشتر و بهتر تمام دغدغه مندان فرهنگ و هنر کشور و به ویژه مدیران و مسئولان شهری و استانی است .
مدیر کل هنرهای نمایشی در ادامه بیان کرد: سهیم کردن هرچه بیشتر شهروندان در این رویداد ضمن افزایش میزان توفیق و تاثیرگذاری زمینه‌ساز پایداری و ارتقاء آن نیز خواهد بود همچنین استمرار فعالیت دبیرخانه جشنواره در طول سال و تعریف برنامه ها و رخدادهای پژوهشی، آموزشی و تولید و اجرای عمومی آثار نمایشی با محوریت مسائل شهروندی و پایش تأثیرات اجتماعی این رویداد می تواند نقشه راه شکل گیری یک رویداد هنری با استانداردهای برتر باشند.
وی صمیمانه از حضور و همراهی تمامی هنرمندان پرتلاش، گروه‌های شرکت‌کننده ،مدیران محترم و دغدغه‌مند شهر لاهیجان و استان گیلان به ویژه شهروندان هنردوست لاهیجان در برگزاری این جشنواره تشکر کرد و برایشان از پروردگار مهربان پیروزی و سربلندی و برای فرهنگ و هنر ناب ایران اسلامی پایداری و پویایی آرزو کرد.

ارسال در واتس آپ
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.